Op donderdag 1 oktober 2020 rond de klok van 20.00 werd door een omstander opgemerkt dan jongeren het station van Mierlo-Hout probeerde te vernielen. De omstander slaagde erin om deze actie op film vast te kunnen leggen. Op de beelden is te zien dat de jongeren de ruiten van het station proberen te vernielen met een nog onbekend voorwerp.

ProRail

De beelden zijn voorgelegd aan Prorail die het station in beheer heeft. Zij laten weten direct aangifte te gaan doen bij de politie van vandalimse/vernieling. “Het is niet de bedoeling dat de ruiten opzettelijk vernield worden.” Prorail kon nog niet zeggen of er op dit station maatregelen genomen gaan worden aan de hand van de beelden. Volgens buurtbewoners is dit namelijk niet de eerste keer dat dit gebeurd.

I.v.m. de privacy van de verdachte hebben wij de gevoelige gegevens uit de video verwijderd.

Tip de redactie

Ditishelmond.nl

Heb je een nieuws- of agenda-item, leuke foto of video over Helmond en wil je dit delen?
Stuur het dan in naar onze redactie. Altijd Dichtbij!
E-mail: redactie@ditishelmond.nl
Telefoon: 088 166 67 00

Gepubliceerd door DitisHelmond Jason Gerritsen

Streekomroep medewerker: Technische Dienst