Informatie over de prik tegen corona in begrijpelijke taal

Landelijk trokken vorige week huisartsen aan de bel. Met name huisartsen uit minder welvarende wijken luiden de noodklok: de opkomst voor de coronavaccinaties is bij mensen met een migratieachtergrond en laaggeletterden zorgwekkend laag. Toch is er informatie van de overheid over de prik tegen corona in eenvoudige taal. Hier staat uitleg over de prik tegen corona met plaatjes.

Er zijn ook andere websites met begrijpelijke uitleg over corona. Probleem is dat de doelgroep niet alles via computers zal opzoeken. Toch een poging om deze mensen te helpen:

Informatie in eenvoudige taal

Coronavaccinatie: Wanneer krijg ik een vaccinatie?

Wilt u weten wanneer u aan de beurt bent voor de  vaccinatie tegen het coronavirus? Vul een aantal vragen in en bekijk wanneer en waar  u de coronavaccinatie krijgt.

Tip de redactie

Ditishelmond.nl

Heb je een nieuws- of agenda-item, leuke foto of video over Helmond en wil je dit delen?
Stuur het dan in naar onze redactie. Zo weten wíj wat er leeft en speelt in uw wijk!
E-mail: redactie@ditishelmond.nl
Telefoon: 088 166 67 00

Geschreven door DitisHelmond Paula van Hout - Redactie

Eindredacteur DitisHelmond

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *