Kindcentrum de Stroom begint nieuwe schooljaar met nieuwe naam.
Gisteren zijn de scholen weer begonnen. Veel nieuwe kinderen, soms aarzelend en een beetje nerveus naar wat er komen gaat. Vreemde omgeving en vreemde kinderen die hun eerste dag begonnen in een totaal nieuwe omgeving. Zo ook bij de obs Stroom in Brouwhuis. Maar dat zou gaan veranderen want de naam van De Stroom zou een beetje gaan veranderen. En dat moest gevierd worden. Maar er was nog iets: niemand minder dan de burgemeester, mevrouw Blanksma zou de onthulling van het nieuwe bord waarop de naam staat, onthullen. Dus om half negen was het al een drukte van belang op het schoolplein. Ouders met kinderen(dus ook veel ouders met nieuwe kinderen) stonden nieuwsgierig rond te kijken. De aanwezige pers die al een praatje maakten met enkele juffen en meesters, alles was aanwezig. Toen de burgemeester aanwezig was hield de directeur even een korte toespraak, gaf de microfoon aan mevrouw Blanksma en die vroeg op haar beurt weer of er twee kinderen met haar het nieuwe bord wilden onthullen. Zo gezegd, zo gedaan. De naam van obs De Stroom is nu veranderd in Openbaar Kindcentrum De Stroom. Om het te vieren werd er voor de kinderen een lekker glaasje prik in geschonken en toen brak het spannende moment aan: iedereen moest naar binnen om het nieuwe jaar te starten en daarna maakte de burgemeester nog even een rondje door de school en in de klassen. Het schooljaar was begonnen…
Verslag en fotografie: Hans Choufoer
Filmverslag: Jason Gerritsen.
Tip de redactie
Ditishelmond.nl
Heb je een nieuws- of agenda-item, leuke foto of video over Helmond en wil je dit delen?
Stuur het dan in naar onze redactie. Altijd Dichtbij!
E-mail: redactie@ditishelmond.nl
Telefoon: 088 166 67 00


















