Promoot je lokaal bedrijf met deze tips

Zichtbaar zijn is één, maar zichtbaar blijven is nog een grotere opgaven. Voor veel lokale bedrijven in Helmond is het moeilijk om relevant te blijven, zeker als er grotere spelers om de hoek komen kijken met grotere budgetten en meer personeel. Wij geven je een aantal tips om jouw bedrijf te promoten.

Wie is je doelgroep?

Allereerst is het enorm belangrijk om voor jezelf helder te hebben wie je klant is, wat het gedrag van je klant is en hoe je je klant het best kan bereiken. Deze stap is heel belangrijk voordat je verder gaat. Zo kom je er namelijk achter welke manier van communiceren het best werkt voor jouw bedrijf. Neem je tijd om te onderzoeken op welke kanalen ze het meest actief zijn.

Wees actief online

Maak gebruik van online communicatiekanalen die je tot je beschikking hebt om klanten te bereiken. Je hebt zojuist onderzocht wie je doelgroep is en wat de interesses zijn van je doelgroep. Ook weet je nu op welke kanalen ze actief zijn. Vaak is het zo dat de jongere doelgroep meer actief is op platformen zoals Instagram, Snapchat en Tiktok. De oudere doelgroep is meer te vinden op Facebook en Twitter.

Het voordeel van deze manier van communiceren is dat het je weinig tot niks kost. Een kanaal kun je gratis aanmaken, je moet er alleen tijd in investeren. Maar doe je dit op de juiste manier, dan verdien je dit dubbel en dwars terug.

Promotionele producten

Wat altijd werkt is producten met je naam of logo er op. Dit zorgt ervoor dat je bij mensen ‘Top of mind’ blijft. Laat bijvoorbeeld etiketten op rol bedrukken met jouw logo of naam van je bedrijf erop. Deze stickers kun je overal plakken; in je kantoor of winkel, maar zelfs Helmond zelf. Zo worden mensen telkens met je bedrijf geassocieerd.

Sponsoring 

Een andere optie die werkt om zichtbaar te blijven bij klanten is sponsoring. Je hebt verschillende manieren van sponsoring. Zo kun je bijvoorbeeld de lokale voetbalclub in Helmond sponsoren waardoor je op een bord komt te hangen langs de lijn met je bedrijfslogo. Je kunt – als voorbeeld –  ook op een beurs gaan staan. Laat vlaggen bedrukken met je logo er op en promoot er op los.

Digitaal promoten

Je kunt ook digitaal op een website je bedrijf promoten. Je ziet vaak op blogs of websites aan de linker- of rechterzijde van de pagina reclames voorbij komen. Voor een klein bedrag per maand kun je heel gericht, door middel van cookies, targetten op een niche doelgroep.

Tip de redactie

Ditishelmond.nl

Heb je een nieuws- of agenda-item, leuke foto of video over Helmond en wil je dit delen?
Stuur het dan in naar onze redactie. Zo weten wíj wat er leeft en speelt in uw wijk!
E-mail: redactie@ditishelmond.nl
Telefoon: 088 166 67 00

Geschreven door DitisHelmond Toon van de Wijk - Redactie

Toon van de Wijk "de Toon van de Wijk"