Wat Nederlandse casino’s anders doen

Nu Nederlandse online casino’s alweer een aantal maanden open zijn voor het online publiek, kunnen we een aantal conclusies gaan trekken. Want het wordt langzaamaan duidelijk waarin ze zich onderscheiden en wat ze precies anders doen in vergelijking met de meeste andere goksites in het buitenland. Hoewel er vooral veel overeenkomsten zijn, zoals qua spelaanbod, zien we toch duidelijk dat Nederlandse online casino’s zich op een aantal vlakken weten te onderscheiden. Welke dit precies zijn? Dat lees je hieronder.

Betalingen via bankrekening

Dat de meeste Nederlanders het liefst online via iDeal betalen, was al een tijdje bekend. Dit is tenslotte een makkelijke en veilige manier om geld over te schrijven, waarbij je direct beschikking zult hebben over het bedrag wat je wilt storten. Alle casino’s met een Nederlandse licentie spelen hierop in door iDeal een te bieden als een van de betaalmethode of zelfs de enige.

Opvallend is dat er een aantal zogenoemde pay and play casino’s tussen zitten. Hier kun je snel geld storten via iDeal, terwijl je met gebruik van iDIN, wat eigenlijk hetzelfde werkt, je leeftijd en identiteit kan verifiëren. Dat scheelt een hoop tijd, terwijl iDIN eigenlijk precies hetzelfde werkt als iDeal, met als enige verschil dat je geen betaling doet maar alleen een kosteloze transactie. Op deze manier maken veel Nederlandse online casino’s het dus erg eenvoudig om snel een account aan te maken en te kunnen beginnen met spelen.

Nadruk op verantwoord gokken

Voordat je echter in kunt gaan zetten zijn er een aantal dingen waar nog wel op gelet dient te worden. Zo is er veel aandacht voor verantwoord gokken. Dit komt zeker niet uit de lucht vallen, want het is namelijk een vereiste van de Kansspelautoriteit (KSA), bij het afgeven van licenties aan gokbedrijven. Deze moeten op hun website speciale aandacht besteden aan verantwoord inzetten en ervoor zorgen dat hun spelers op dit vlak een steuntje in de rug krijgen.

Hoe dat steuntje precies werkt? Dat is vrij simpel, voordat je kunt beginnen met spelen moet je namelijk een aantal limieten instellen. Zo maak je een keuze voor het bedrag wat je maximaal kunt storten per dag, hoeveel tijd je in een online casino kunt doorbrengen en wat je maximaal aan geld kunt opnemen. Daarmee wordt ervoor gezorgd dat een speler niet over deze limieten heen kan en op die manier veel meer geld uitgeeft dan eigenlijk de bedoeling is.

Privacy en beveiliging

Voor iedereen die online actief is zijn privacy en beveiliging tegenwoordig relevant en belangrijk. Dat geldt al helemaal wanneer er in een online casino gespeeld gaat worden. Je vertrouwd als speler immers belangrijke en gevoelige informatie aan een goksite toe, wanneer je een account aanmaakt. Daarnaast moet je betalingen en transacties verrichten om geld te kunnen storten, dus het is essentieel dat dit gedeelte goed geregeld is.

In betrouwbare online casino’s zul je een aparte pagina kunnen vinden met het privacy beleid. Hierop staat exact hoe er met persoonsgegevens wordt omgegaan en kun je als het goed is terugzien dat deze nooit zomaar worden doorgespeeld aan derden. Gelicentieerde Nederlandse online casino’s nemen dit erg serieus, en ze hebben al hun pagina’s extra beveiligd met SSL-versleuteling.

Goede klantenservice

Een bedrijf wat diensten verleend of goederen verkoopt heeft veel baat bij een goede klantenservice. Datzelfde geldt dus voor een online casino. We zien dat Nederlandse goksites zich op dit gebied aardig weten te onderscheiden, en dat er veel tijd en moeite wordt gestoken in het aanbieden van service van hoog niveau. Dit zien we op een aantal vlakken terug, en vergeleken met veel buitenlandse online casino’s zijn de zaken hier stukken beter geregeld.

Casino sites met een Nederlandse licentie hebben eigenlijk altijd een klantenservice die 24 uur per dag en 7 dagen in de week beschikbaar is. Je kunt deze als speler bereiken via een live chat functie, zodat je direct met iemand kunt spreken mocht je met een vraag of probleem zitten. Een andere optie is om tussen de veelgestelde vragen op de website te kijken of het antwoord wat je zoekt daar te vinden is. Ook is het mogelijk om een email te sturen of een contactformulier in te vullen. Als laatste kun je zelfs bij veel online casino’s nog telefonisch contact opnemen.

Tip de redactie

Ditishelmond.nl

Heb je een nieuws- of agenda-item, leuke foto of video over Helmond en wil je dit delen?
Stuur het dan in naar onze redactie. Zo weten wíj wat er leeft en speelt in uw wijk!
E-mail: redactie@ditishelmond.nl
Telefoon: 088 166 67 00

Geschreven door DitisHelmond Toon van de Wijk - Redactie

Toon van de Wijk "de Toon van de Wijk"