Zichtbaarder worden als bedrijf in Helmond, hoe pak je dat aan?

Als ondernemer wil je dat je bedrijf een succes wordt. Daarvoor heb je uiteraard klanten nodig. Die komen niet zomaar naar je toe, want als ze niet weten dat jouw bedrijf bestaat, zullen ze het ook niet vinden, zelfs als ze in potentie wel geïnteresseerd zouden zijn in jouw producten of diensten. Dat houdt in dat het essentieel is om te investeren in marketing om zichtbaar te worden als bedrijf. Maar hoe pak je het aan als je zichtbaarder wilt worden als bedrijf in Helmond?

Hoe vergroot je je zichtbaarheid?

Alles draait om het bereiken van je doelgroep. Dat is ook waar je je marketingbudget, een noodzakelijke post voor vrijwel alle ondernemers, voor reserveert om een zo groot mogelijk publiek mee aan te spreken. Uiteraard is het belangrijk om een deel van je marketingbudget te investeren in online marketing. De economie speelt zich immers dezer dagen voor een deel online af, en dus kan het internet een belangrijk platform zijn om voor meer zichtbaarheid te zorgen. Een instrument daarvoor is Google Ads, waarmee je je doelgroep heel specifiek kunt targeten op de door jou gekozen gesponsorde zoekwoorden. Maar met alleen online marketing ben je er niet. Ook met offline marketing kun je voor zichtbaarheid zorgen, namelijk in de openbare ruimte. Oftewel: in de fysieke wereld. Vooral als je doelgroep lokaal is, zijn buitenreclame, flyers en advertenties in lokale titels in jouw regionale mediamix voor Helmond belangrijke mediumtypes om op in te zetten.

Waarom kiezen voor buitenreclame als bedrijf?

De kracht van buitenreclame is dat je het niet kan wegzappen, wegklikken, omslaan of uitzetten. Een interessant feit, uit onderzoek van de Australian Outdoor Media Association (OMA), is dat we buitenshuis ‘wakkerder’ zijn en alerter op onze omgeving reageren. Dit komt doordat we buiten meer prikkels en gebeurtenissen tegenkomen die ons kunnen beïnvloeden. Buiten is er gewoon meer om op te reageren. Daarom zijn we vele malen oplettender. Deze alertheid maakt reclame maken in de fysieke wereld een krachtig instrument voor merken.

Met buitenreclame kan je vertrouwen creëren door continu zichtbaar te zijn in het straatbeeld, zorgen voor meer impulsbezoeken, een nieuwe zaak of moeilijk vindbare locatie zichtbaar maken, of met dit mediumtype kan je boven de concurrentie uitsteken. Buitenreclame kan je tijdelijk inzetten of het hele jaar door. Tijdelijke reclame wordt met name ingezet om producten, acties, evenementen, vacatures en gemeentelijke informatie voor een aantal weken te promoten. Wil je continu in de fysieke wereld zichtbaar zijn, dan kan dat via reclameborden langs de weg, zoals met lichtmastreclame, rotonde reclame, plattegrondinformatiekasten of langs het veld bij de plaatselijke sportvereniging. Deze vorm wordt met name gebruikt om het merk continu onder de aandacht te brengen.

De beste plekken om te adverteren in en rondom Helmond

In de openbare ruimte passeren veel mensen die jouw reclame kunnen zien. Een populaire en duurzame vorm van lokaal adverteren is lichtmastreclame. Deze vorm van buitenreclame, ook wel lichtmastverwijzing genoemd, is een effectieve manier voor zowel lokale ondernemers als landelijke ketens om hun zichtbaarheid en vindbaarheid te vergroten. Door een bord met bedrijfspromotie aan de lichtmasten te plaatsen, wordt deze het hele jaar door gezien door duizenden passanten uit de regio Helmond, die regelmatig langs de betreffende lichtmasten rijden of fietsen. Ook in de avond en ‘s nachts zijn de reclameborden verlicht, waardoor de uiting 24 uur per dag zichtbaar is.

Je wilt immers zo veel mogelijk mensen bereiken, en dat doe je op druk bezochte plekken. Op welke wegen kun je met buitenreclame Helmond bereiken? Dan zijn de Europaweg, Deurneseweg, Kasteel Traverse, Brandevoortse Dreef en Kanaaldijk Zuid-West. Daarnaast kan het ook een goed idee zijn om je reclame te plaatsen in de buurt van het stadion van voetbalclub Helmond Sport. Ook adverteren langs de N270 is een slimme keuze.

De juiste mix van marketinginstrumenten

Buitenreclame is een uitstekend instrument om een lokale of regionale doelgroep te bereiken, maar het is belangrijk om online marketing niet geheel links te laten liggen. Veel mensen zoeken hun informatie online op met hun laptop, pc of mobiel, en dat is een perfect moment om ze te bereiken via Google of Bing Ads. Maar er zijn ook veel momenten dat men niet online bezig is, bijvoorbeeld als men naar huis rijdt of de boodschappen gaat doen. Dan kan lichtmastreclame of een andere vorm van buitenreclame alsnog de aandacht op jouw bedrijf vestigen. Zelfs bij mensen die niet eens met hun gedachten bij jouw producten of diensten waren, die dan wellicht alsnog op een impuls tot klandizie komen.

Is het jou er ook aan gelegen om te werken aan je lokale zichtbaarheid? Dan is het een uitstekende keuze om te investeren in buitenreclame. Vooral lichtmastreclame is een goede investering, omdat die de hele dag door goed zichtbaar blijft. Als jouw doelgroep zich in jouw directe regio bevindt, is het juist belangrijk om lokaal goed zichtbaar te zijn en te blijven, en buitenreclame is dé manier om dat voor elkaar te krijgen. Veel bedrijven gingen je met succes voor.

In de openbare ruimte passeren veel mensen die jouw reclame kunnen zien. Een populaire en duurzame vorm van lokaal adverteren is lichtmastreclame. Deze vorm van buitenreclame, ook wel lichtmastverwijzing genoemd, is een effectieve manier voor zowel lokale ondernemers als landelijke ketens om hun zichtbaarheid en vindbaarheid te vergroten. Door een bord met bedrijfspromotie aan de lichtmasten te plaatsen, wordt deze het hele jaar door gezien door duizenden passanten uit de regio Helmond, die regelmatig langs de betreffende lichtmasten rijden of fietsen. Ook in de avond en ‘s nachts zijn de reclameborden verlicht, waardoor de uiting 24 uur per dag zichtbaar is.

Je wilt immers zo veel mogelijk mensen bereiken, en dat doe je op druk bezochte plekken. Op welke wegen kun je met buitenreclame Helmond bereiken? Dan zijn de Europaweg, Deurneseweg, Kasteel Traverse, Brandevoortse Dreef en Kanaaldijk Zuid-West. Daarnaast kan het ook een goed idee zijn om je reclame te plaatsen in de buurt van het stadion van voetbalclub Helmond Sport. Ook adverteren langs de N270 is een slimme keuze.

De juiste mix van marketinginstrumenten

Buitenreclame is een uitstekend instrument om een lokale of regionale doelgroep te bereiken, maar het is belangrijk om online marketing niet geheel links te laten liggen. Veel mensen zoeken hun informatie online op met hun laptop, pc of mobiel, en dat is een perfect moment om ze te bereiken via Google of Bing Ads. Maar er zijn ook veel momenten dat men niet online bezig is, bijvoorbeeld als men naar huis rijdt of de boodschappen gaat doen. Dan kan lichtmastreclame of een andere vorm van buitenreclame alsnog de aandacht op jouw bedrijf vestigen. Zelfs bij mensen die niet eens met hun gedachten bij jouw producten of diensten waren, die dan wellicht alsnog op een impuls tot klandizie komen.

Is het jou er ook aan gelegen om te werken aan je lokale zichtbaarheid? Dan is het een uitstekende keuze om te investeren in buitenreclame. Vooral lichtmastreclame is een goede investering, omdat die de hele dag door goed zichtbaar blijft. Als jouw doelgroep zich in jouw directe regio bevindt, is het juist belangrijk om lokaal goed zichtbaar te zijn en te blijven, en buitenreclame is dé manier om dat voor elkaar te krijgen. Veel bedrijven gingen je met succes voor.

Tip de redactie

Ditishelmond.nl

Heb je een nieuws- of agenda-item, leuke foto of video over Helmond en wil je dit delen?
Stuur het dan in naar onze redactie. Zo weten wíj wat er leeft en speelt in uw wijk!
E-mail: redactie@ditishelmond.nl
Telefoon: 088 166 67 00

Geschreven door DitisHelmond Jason Gerritsen

DitisHelmond medewerker: video-journalist - IT ondersteuning Gepassioneerd, enthousiast, gedreven.