Samenwerkingsverband Learning Lab in Helmond verder als stichting

OMO Scholengroep Helmond, Fontys en Ter AA, de gemeente Helmond én Driessen Groep werken samen onder de naam Learning Lab en verstevigen deze samenwerking door verder te gaan als stichting. Op woensdag 16 oktober zetten alle partijen hun handtekening onder de oprichtingsakte van Stichting Learning Lab. Deze nieuwe organisatie wil de verbinding tussen het onderwijs en het werkveld versterken.

Via het Learning Lab kunnen studenten hun talenten verder ontwikkelen. Ook hun sociale vaardigheden worden getraind. Wethouder Martijn de Kort was bij de ondertekening: “Wat me in het Learning Lab steeds opvalt, is dat alle jongeren die ik hier ontmoet zo blij zijn met wat ze hier doen en dat is echt bijzonder.”

De wethouder vervolgt zijn verhaal: “Met de oprichting van Stichting Learning Lab zetten we gezamenlijk een duurzame stap naar een nog betere aansluiting van het onderwijs op de arbeidsmarkt in onze arbeidsmarktregio. Het is onze ambitie dat meer leerlingen en studenten uit onze regio die gericht aan hun toekomst willen werken, kansen krijgen in het Learning Lab.”

Talentontwikkeling
Stichting Learning Lab zoekt de verbinding met bedrijven en organisaties die het belang van talentontwikkeling in de regio ondersteunen en die graag belangrijke vraagstukken bespreken.

Op de foto staan van links naar rechts wethouder De Kort (namens Arbeidsmarktregio Helmond-De Peel), voorzitter Michael Munnich, Jeroen Driessen (Driessen Groep), Emmeke van der Heijden (OMO Scholengroep), Olivia Kramers (Fontys), Ingeborg Janssen Reinen (Ter AA).

Foto: Stichting Learning Lab

Tip de redactie

Ditishelmond.nl

Heb je een nieuws- of agenda-item, leuke foto of video over Helmond en wil je dit delen?
Stuur het dan in naar onze redactie. Altijd Dichtbij!
E-mail: redactie@ditishelmond.nl
Telefoon: 088 166 67 00

Geschreven door Frank van de Ven

Redacteur en verslaggever van Dit Is Helmond

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *