In het kader van het negentigjarige jubileum vond op zaterdag 9 juni 2018 een reünie plaats op de speelplaats van de St. Odulfusschool. In de middag was er ook veel animo om het schoolgebouw nog eens goed van binnen te bezichtigen. Deze mogelijkheid was een mooi initiatief vanuit de school en de jonge leerlingen die hiervoor werden ingezet, gaven vol trots en enthousiasme een rondleiding. Oud-leerlingen van de school wandelden met hen mee door de gangen, de klaslokalen en de hal met de trap en de ijzeren leuning, waar iedereen wel eens een keer stiekem vanaf is gegleden. Ook die jongensactie zat bij de meeste oud-leerlingen nog vers in het geheugen. “Moest je toen niet wagen, want o wee als de broeder het zag!” Waarop een ander grapte;  Nou, Henk… moet je ook nu niet meer wagen met die oude knoken van je, want dan kunnen ze jou hier beneden aan de trap bij elkaar vegen”.

Mario Coolen

reünie odulfusschool 2018-diow-mario-coolen (10)

Noot: mijn voornaam blijkt na bijna een halve eeuw plotseling te zijn veranderd? Gelieve dit alvast voor de reünie in 2028, ter gelegenheid van 100 jaar St. Odulfusschool aan te passen. Tot ziens!

 

Tip de redactie

Ditishelmond.nl

Heb je een nieuws- of agenda-item, leuke foto of video over Helmond en wil je dit delen?
Stuur het dan in naar onze redactie. Altijd Dichtbij!
E-mail: redactie@ditishelmond.nl
Telefoon: 088 166 67 00

Gepubliceerd door Redactie - Dit is Helmond

Redactie Dit is Helmond