Goeiemorgen Helmond: inclusiviteit en regenbooggemeenschap

Aanstaande zaterdag is wethouder Harrie van Dijk te gast in het programma ‘Goeiemorgen Helmond’ waarin hij het regenboogbeleid van de gemeente toelicht. Presentator Niek de Groot gaat met medepresentator Linda van de Mortel in gesprek met meerdere gasten over wat er in Helmond voor de LGBTQIA+ gemeenschap wordt gedaan. Deze live-uitzending zaterdag is van 11.00 tot 12.00 uur te beluisteren op Dit is Helmond Radio.

LGBTQIA+ staat voor lesbisch, homoseksueel, biseksueel, transgender, queer, interseksueel en aseksueel. Wilbert Linders van de lokale partij Mi Hellemonders is aanwezig om het standpunt vanuit de zorg toe te lichten op het gebied van het regenboogbeleid van gemeente Helmond. Diënne Flohr-Kamphuis schuift ook aan in de uitzending om het standpunt vanuit de QUEER-gemeenschap toe te lichten. Van de Mortel bespreekt de visie vanuit het perspectief van de transgendergemeenschap.

Helmond werpt zich op als regenbooggemeente, wat wil zeggen dat de gemeente zich actief inzet voor de LGBTQIA+ gemeenschap en inclusiviteit stimuleert. Dit is Helmond Radio is te beluisteren via de Ether FM 107.2 MHz.

Tip de redactie

Ditishelmond.nl

Heb je een nieuws- of agenda-item, leuke foto of video over Helmond en wil je dit delen?
Stuur het dan in naar onze redactie. Altijd Dichtbij!
E-mail: redactie@ditishelmond.nl
Telefoon: 088 166 67 00

Gepubliceerd door Frank van de Ven

Redacteur en verslaggever van Dit Is Helmond